Gaseste din prima incercare, raspunsuri la intrebarile tale. Nu avem timp sa facem toate greselile, asa ca trebuie sa invatam din greselile altora. La fel si cu experienta.
Cum desfaci un injector la Ford Focus 1.6 tdci / Peugeot 407 1.6 hdi
Daca cumva mai ai rabdare sa citesti, o sa afli ceea ce am patit eu si cum sa nu faci unele greseli pe care le-am facut eu. Am un Ford Focus 1.6 tdci. Am mers cu masina la mecanic pentru a-mi face schimbul de ulei, si la final cand am dat drumul la motor, domnu' mecanic a auzit ca imi sufla inejectorul 3. Dupa ce m-am uitat si eu la el, facandu-ma ca aud, se vedea ca are si scurgeri de motorina, ceea ce insemna ca trebuia sa schimb garniturile. Intr-adevar, parca avea nevoie de o scanteie in plus la pornire, si consumul era mai mare decat ar fi trebuit sa fie media de consum normala a masinii. Eu aveam undeva in jur de 8% consum, iar consumul normal ar fi undeva in jur de 5.7%. Cu timpul am aflat ca nu asta era singura problema pentru consumul ridicat, dar a fost una dintre ele. Dupa ceva timp, in care am tot amanat problema, din lipsa de timp, sau din lipsa de interes, am sunat la acelasi mecanic care mi-a zis de problema. Acesta a zis ca ar fi mai bine sa merg la un mecanic, care se ocupa numai de Ford-uri, si mi-a dat un numar de telefon. Am sunat, am vorbit, dar problema era ca acel mecanic lucreaza doar pana la ora 5, in timpul saptamanii, iar programul de lucru nu prea imi permitea sa ajung pana la ora 5. Am mai amanat cateva zile, si pana la urma mi-am facut curaj sa ma acup de problema de unul singur. Am tot cautat pe internet, sa vad cum se face aceasta manevra de scoatere a injectorului, si de schimbare a garniturilor (una de cauciuc si una de cupru). Ma tot uitam la un tuturoial, si mergeam jos la masina sa ma uit, si tot asa de cateva ori. Pana la urma mi-am luat garniturile, si m-am apucat de treaba. In tutorialul de mai sus treaba pare simpla. Ai desfacut cele doua suruburi si il tragi usor afara. Ei bine, injectorul meu nu prea a iesit usor. In primul rand sa ai grija la duzele de pe injector, eu am reusit sa o rup pe cea de pe injectorul 4 pentru ca mi-a fost lene sa desfac furtunul de pe ea. Furntunul il ajuti usor cu o surubelnita, fara sa fortezi prea tare, deoarce, daca ai ghinionul sa fie foarte vechi, s-ar putea sa il crapi sau sa il rupi. Pana aici totu' bine? Am luat o surubelnita mare, si un prelungitor pentru chei tubulare. Am incerca sa print injectorul din toate partile ca sa il misc stanga-dreapta. Mi-a luat ceva timp pana am reusit sa ii fac un mic de joc. Apoi a venit partea si mai grea cu trasul afara. Nu a vrut sa iasa asa usor. Cu prelungitorul de tubulare l-am prins de filetul conductei de intrare (cea de cupru, pe care sper ca deja ai desfacut-o), iar cu surubelnita incercam sa il tot imping in sus din toate partile. Mi-a luat cam o ora sa il scot afara. Mi-am cam pierdut rabdarea la un moment dat, am apelat si la sfinti, si pana la urma am reusit. Intr-adevar garnitura era rupta, si lipita de blocul motor. Am curatat injectorul si apoi l-am admirat putin, cu speranta ca nu o sa il mai vad in graba afara. Am pus cele doua garnituri, si l-am pus la loc. Intra cam fortat inapoi, dar credeam ca asa trebuie sa intre. Am pus varful surubelnitei pe marginile lui si l-am batut sa intre. A trebuit sa astept doua zile, ca sa ii fac proba, deoarce a fost nevoit sa imi comand alt set de duze (la bucata nu se dau), pentru ca cea de pe injectorul 4 am rupt-o. Dupa ce am montat si duza, am dat drumul la motor si avea scurgeri de motorina. Asta insemna ca nu a intrat bine la loc. Banuiam ca ceva nu am facut bine, dar roman fiind, am luat ciocanul si surubelnita, si l-am mai fortat sa intre. Pana la urma nu mai avut scurgeri de motorina, dar avea un sunet ciudat. Motorul tot la fel pornea, si sunetul scos de inejctor era destul de clar ca imi zice ceva de genul "ba nu prea ai facut o treaba buna pe aici". Am cautat din nou acelasi tutorial de mai sus, si mi-am dat seama ca eu am ratat partea cu curatatul locului in care intra injectorul, si acea pornire de motor, care datorita presiunii arunca toata mizeria afara. L-am desfacut din nou. Deja stiam pasi, stiam cum sa il scot usor. Nu mai parea ceva greu, si nici nu a fost. L-am scos usor afara, garnitura bineinteles ca era toata indoita (are un miez metalic). Am cumparat din nou cele doua ganrituri, si apoi am curatat bine tot locul respectiv. Am folosit un burghiu de diametru mai mare, pe care l-am tot rasucit cu mana in locul injectorului, pentru a curata bine miezaria de pe pereti (si crede-ma ca a fost destula). Dupa ce am curatat, am pornit motorul, si am vazut cum un bulgare de mizerie a zburat afara. I-am mai dat o cheie, ca sa fiu sigur ca zboara tot afara. Am am pus injectorul la loc, cu cele doua garnituri. Trebuie sa ai grija cum pui conducta de cupru, deoarce orice mica deviatie, iti poate strica filetul, si motorina poate sa curga. Acuma totul merge bine si sunt multumit de ceea ce am facut, chiar daca am avut nevoie de doua incercari. Am o scuza, ca nu am scoala de mecanici auto. Pana la urma, un profesor de la universitate mi-a zis ca "orice lucru care iti iese din prima, inseamna ca nu e bine facut". I-am dat dreptate, inca o data. Spor si tie!
Am și eu ford focus din 2006 motor 1.6 tdci 110 CV și am o problema cu el pierde antigel pe lingă injector și compresie care este problema un răspuns as vrea de la cineva este cumva setulde ghidaje și inele
Salut grup ! Am si eu o problema cu un ford focus 3 tdci din 2011 1.6 115 cai si de vreo 4 zile mi sa aprins martorul motor i.preuna cu cel al controlului tractiune si nu se tureaza mai mult de 1900 ture !
Am puso pe tester si imi zicea ca injectorul 2 este defect ! Am s himbat filtrul de motorina si am rezolvat problema dar numai ptr cateva zile cand mia aparut din nou aceeasi problema ! Daca mati putea ajuta cu o sugestie va multumesc
la ce siteu ai vazut cum se schimba garniturile de la injector am unford focus ctdi 1,6 motorina
RăspundețiȘtergereAm incercat pe mana mea. M-am ajutat de video-ul din articol. Daca te pot ajuta cu detalii iti stau la dispozitie
RăspundețiȘtergereAm și eu ford focus din 2006 motor 1.6 tdci 110 CV și am o problema cu el pierde antigel pe lingă injector și compresie care este problema un răspuns as vrea de la cineva este cumva setulde ghidaje și inele
RăspundețiȘtergereAm și eu un Ford focus 2 1 6 tdci și se aude o tacaneala știe cineva ce poate fi?
RăspundețiȘtergereSalut grup ! Am si eu o problema cu un ford focus 3 tdci din 2011 1.6 115 cai si de vreo 4 zile mi sa aprins martorul motor i.preuna cu cel al controlului tractiune si nu se tureaza mai mult de 1900 ture !
RăspundețiȘtergereAm puso pe tester si imi zicea ca injectorul 2 este defect ! Am s himbat filtrul de motorina si am rezolvat problema dar numai ptr cateva zile cand mia aparut din nou aceeasi problema ! Daca mati putea ajuta cu o sugestie va multumesc
RăspundețiȘtergereUnde pot vede un tutorial complet de schimbare garnituri la injector ford focus 2 tdci de 1.6
RăspundețiȘtergere